Kang Jang

Känner mig 95% frisk!! ;D


Zeina & Nalle och det hemligaste

Idag har jag har jag gjort något som jag absolut inte brukar göra, läsa. Jag läser aldrig om jag inte måste, men idag kände jag inte att jag var tvungen utan jag ville det.  Det var rätt skönt för omväxlings skull att bara ligga i ett varmt mysigt bad ensam med levande ljus runt om mig  och läste en bok.
Hittade en bok som tillhörde min bror Markus, "Zeina & Nalle och det hemligaste"  heter boken.
En bok om två nykära ungomar på 14 år där en självsäker tuff tjejen är en katolsk arab som blir ihop med en kristen svensk grabb som är mer blygare.
Tycker om hur boken är skriven ungeför som en dagbok fast man får läsa om det från både pojkens och tjejens perspektiv vad som händer. Nä jag giller den än så länge får se hur långt jag kommer läsa.


Förövrigt så har jag bara tagit det lugnt och chattat en del, dagens chatt tema var "Feel the feelings".
Vad man gör för val i livet och varför, jag är själv en person som går mycket på egna känslor om vad som är rätt och fel eller om hur jag mår, mina vänner mår. Detta gör att jag tar många belut på måfå men att jag ändå anpassar mi till situvationen vilket är användbart många gånger. Med detta tänket så bryr man sig om fler och tar hand om varandra för det är lättare att förstå sig på varandra.  Känslor är så obeskrivliga men underbara , men dem går alltid att tolkas men på olika sätt.

Upptäckt att i dansen är det användbart att går på känsla, men inte bara mellan danspartnerna utan oxå mellan kroppen och musiken.
Som Annica brukar säga min körlärare: "Ska vi ta en feeling" dvs en långsam dans spelar inte någon roll vad det är för dans bara den är till musiken då både hon och jag ska dansa med så mycket inlevels som möjlig. Btw helt underbart att dansa långsamt! ^^
Men svårt må jag lova att det är, men kul! =)

Spelar keybord på fritiden... vilken förresten.Det var evigheter sen man satte sig ner framför sin
keyborden för att spela en liten truddelutt.
Ulf och Sandra på Tipsy dem som har hand om Lindy Hop:en
(enormt duktiga är dem)
undrade om det pianot var bra stämt och om det fungerade.
Innan när man hade tid och ork så
kunde man ju sätta sig ner en stund och dra en rock'n roll låt.
Härlig härligt !

**************************************************************************************************************
Dagen The GIMP bild: Mina underbar fina fantastiska vänner i Cookie Dance Club
[En studiecirkel som jag och Vakare startade hösten 2007 på skolan]
<3 Kärlek till er allihopa vad jag saknar er !  <3
Mina underbara bästa vänne!!! <3kärlek<3
Top


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SMIL

*En duracellkanins liv*

RSS 2.0