Körkort

Hej alla konstiga speciella kramgoa människor!
Tiden bara går och går och jag kan fortfarande gå till dörren utan problem.
Igår den 18/10-2010 gjorde jag kunskapsprovet vid tio tiden för körkort-B och lyckades skrapa ihop 57p av 65. NÖJD!
Var så J*vla pepp efter när man klarade av det så underbart skönt att bara veta.
Sen var det bara uppkörningen kvar samma dag 13.45.. Det var lite mer nervöst, dagen började inte så bra med värdens magont och sovit oroligt hela natten till och från men kände mig ändå utvilad när jag väl vaknade. :)
Linda Forsgren
Åt lunch på med min underbara kärlek som svävar upp i det blå på jobbet, satt där och diskuterade lite om allt möjligt med hennes arbetskamrater. Även om sina körkortskunskaper som folk delade med dig.
När klockan började närma sig ett så gick jag till min körskolan 45 min innan. (Trdde jag)
Det visade sig att jag skulle köra med Annica min Körlärare 13.15 innan vilket gav
mig lite stress men en stor trygghet när vi gick igenom allt.
Tack Annica!

När det väl var dags så träffade jag han jag skulle köra upp med.
Lugn och en trevlig man, det första han bad mig göra var att göra en säkerhetskontroll under motorhuven. Gud vad nervös jag blev , hade aldrig öppnat motorhuven på den bilen. Trodde jag skulle dö...
Hittade inte den förbannade spaken som var kolsvart vid föra sätet i fot höjd. Sen när jag väl fick upp motorhuven så skulle jag förklara vad allt satt jisses säger jag bara... Berättade lite vad som fanns där men vad allt satt var en annan femma.  Tror det var en av de sakerna jag fick sämst betyg i. hehe.. ja jag vet vad jag behöver öva på i alla fall.

Efteråt när jag jag skulle börja köra så svängde jag självklart åt fel håll, trodde jag få en hjärt attack...igen. Men hamnade på rätt spår igen så kört en runda uppe på torget ner mot Rosenfält sen till Bokia och förbi fiskegumman sen upp på stan igen, förbi kronan/hoglanspark sen svänger förbi chapman och tandläkare och kör drottningatan och svänger in innan Sparre och till E22 mot Malmö. Gjorde ett onödigt filbyte där innan rondellen vid City Gross (jobbet).
Sen körde vi mot fridtislägret innan Arenan och tillbaka in till Mariedal, backade runt hörn sen upp till Kungsmarken. Måste säga det att det var en lugn strålande dag men vått väglager så det bländade i ögonen ibland. *v* Sen efter det så körde vi tillbaka förbi Marieberg och in på Sunnavägen sen Polhemsgatan över Pantaholmen och södra Långöbron mot polisstaionen bort till tandläkaren/Ehrensvärdska ner mot Aspöfärjan och tillbaka där jag startade vid hamnen där Kustbevakningen håller hus. Där fick jag med hela rundan. ;)

Jag var överhettad i bilden efteråt och fick öppna dörren
för att inte smälta då jag fick reda på att jag klarade mig.

Hurra för mig yey!!! (Ego time)
Började så j*ävla dåligt på morgonen fick bra resultat på provet sen
uppkörningen klarde jag med lite problem i början men löste sig allt sen efter.
Man fattar inte att det är sant i början det är det som är så konstigt , men kanske när körkortet kommer om tre arbetsdagar.

Ha det gott min vänner , tack för ni tog er tid!
Många varma underbara kramar
//Daniel


Kommentarer
Sandra

Härligt att höra :D

2010-10-21 @ 12:35:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SMIL

*En duracellkanins liv*

RSS 2.0