(SoS)

Sjuk Och Singel





Idag har jag varit sjuk hela dagen så har "bara" *host host* tagit det lugnt.
Har sovit länge inatt men dåligt, sovit i omgångar för näsan har runnit och haft ont i halsen.
Men känner mig bättre nu i halsen i alla fall. Varit sjuk i ett dygn bara men tagit 2 doser Kang Jang och det har gjort goda resultat.
Halsen är mycket bättre men näsan rinner ganska så bra, ingen feber vad jag vet men tagit ett varmt bad idag ska ta mitt andra strax.
Det finns knappt något skönare än ett stort varmt bad med levande ljus där tankarna bara svävar ovanför en,
okej då !
[ I d a ]

På millitärhemmet varje Tisdag kl 18-20.20
Det finns faktiskt något som är härligare,
en och en halv timme bugg på Tipsy Dance Club där man leker sig fram i rörelser.
Det är verkligen BÄST!!
Men när man är sjuk så orkar man inte med allt märkte jag,
blev trött snabbt fast det var snabba låtar men svettades extra mycket tror jag. Det dumt beslut straffar sig nu ett par dagar,

Dansar med denna goa underbara tösen ============>

Vi dansar varje tisdag och tränar ihop och är enormt duktig.
Har redan börjat tjuvstartat innen mitt "dans X" Inga har accepterat henne.
<3Saknar litauerna enormt mycket, Inga, Swimmy och Vakare.<3
Ida och lill Sandras dansstiler påminner omvarandra mycket gäller bara att mna tar vara på dem och utveckla dem vidare så dem inte går i förlust.
Båda två är begåvningar!

FRÅGA: I vilket intervall (W/m²) ligger en normal värmeförlust i en lägenhet och i ett enfamiljshus? SVAR 118100: I en villa ligger en normal värmeförlust på ca 193 w/m2. Lägenheter går inte att beräkna op samma sätt, då det är stor skillnad på hur de ligger placerade i huset och så vidare men det är betydligt lägre då de ofta bara har en eller två väggar exponerade mot kyla under vinterhalvåret. Tyckte det var skoj ikväll,

snackade med några av mina vänner och temat var problem. Finns inte många som tycker om problem, troligen ingen.

Att lyssna på olika problem eller lösa problem är roligt tycker jag beroende på lite var det är visserligen men i alla fall.

 

 

Testade 118 100
FRÅGA: I vilket intervall (W/m²) ligger en normal värmeförlust i en lägenhet och i ett enfamiljshus?

SVAR 118100: I en villa ligger en normal värmeförlust på ca 193 w/m2. Lägenheter går inte att beräkna op samma sätt, då det är stor skillnad på hur de ligger placerade i huset och så vidare men det är betydligt lägre då de ofta bara har en eller två väggar exponerade mot kyla under vinterhalvåret.

Åkes SVAR: W/m2 är värmeflödet genom väggen på en specifik yta. Du kan använda formel: Q = Lambda (T1-T2)/d för att räkna ut det. Lambda är värmekonduktiviteten i materialet som då är i väggen, T1 är väggens temperatur och flödets startpunkt, T2 är den andra väggens temperatur, dit flödet riktas. d är tjockleken på väggen eller material skiktet.
***Singel livet***
Har varit singel i 10dagar idag
och har inte varit det på över
fem år nu på Tisdag nästa vecka
om 6 dagar. då hade jag och
Malin varit tillsammans i fem år.
Men på något sätt så har jag
sankat singel-livet.
Men kommer nog ångra
att jag sa det en vacker dag!

************************************************************************************************************************************************
Dagens The GIMP bild: På Sandra.J och min lillebror Gabriel + Karlskronas klockstapel.
10 April - 2009
Biljard med Gabriel och Sandra.


Kommentarer
Knasbollen Sandra

Jag tycker du gör rätt i att ta de lungt och vila dej ordentligt. Vem vet när nästa tiöllfälle kommer då du kommer få vila. De tillfällena e få men de behövs för att du ska orka. Men jag finns här som en vägg som du kan luta dej emot när du behöver det. Jag lovar att vara vid din sida så länge som de bara gå min vän. Tänker på dej! (f) <3

2009-09-23 @ 09:21:35
Nea

What?! Har ni gjort gjort slut?!:O:( bara så?

åå Daniel, så synd men om du vill prata så finns jag här, det vet du vännen!!!

2009-09-23 @ 13:33:12
Anna

Usch att vara sjuk är riktigt drygt men ibland behöver man ju vila upp sig lite:P Måste kännas konstigt att bli singel efter 5 år tillsammans och jag tycker verkligen synd om dig^^

2009-09-23 @ 14:54:10
Malin

Finns här för dig vännen! <3

2009-09-23 @ 23:31:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SMIL

*En duracellkanins liv*

RSS 2.0